artikel

Sunt combustibilii electrici atât de ecologici pe cât par?

Autovista24 | 16 Dec 2021

Despre autor

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

combustibilii electrici

Criticii motorului cu ardere internă susțin că acesta este poluant, ineficient și destinat să ajungă fier vechi. Dar ce s-ar întâmpla dacă aceste autovehicule ar putea funcționa cu un combustibil mai ecologic? Susținătorii consideră că soluția sunt combustibilii electrici care ar permite modelelor cu ardere internă să intre într-o nouă eră a mobilității mai ecologice.

Dar acreditările de mediu pentru combustibilii sintetici au fost puse sub semnul întrebării. Grupul ecologist Transport and Environment (T&E) a publicat recent rezultatele unor teste îngrijorătoare. Testele de laborator comandate de organizație au constatat că, combustibilii electrici emit la fel de mulți oxizi de azot (NOx) ca omologii lor fosili.

Înțelegerea combustibililor electrici

Dar cum se produce combustibilul electric și de ce este mai ecologic decât motorina și benzina standard? Conform eFuel Alliance, apa este descompusă în cele două elemente ale sale, hidrogen și oxigen. CO2 preluat din aer este apoi combinat cu hidrogenul rezultat și transformat în lichid.

În urma unui proces de rafinare, acesta devine un combustibil electric viabil, care poate fi apoi utilizat ca e-benzină, e-motorină și chiar ca ulei termic sintetic, înlocuind în mod eficient combustibilii convenționali. Acești combustibili înlocuitori pot fi chiar amestecați cu benzina sau motorina standard în orice raport dorit.

Procesul de rafinare necesită energie sub formă de electricitate, motiv pentru care producția sa este cunoscută sub numele de proces de transformare a energiei în lichid. Pentru ca acești combustibili electrici să fie considerați neutri din punct de vedere ecologic, aceștia ar trebui să utilizeze energie electrică generată din surse regenerabile și să emită doar cantitatea de CO2 folosită în producție.

Sunt combustibilii electrici ecologici?

Testele efectuate pe combustibilii electrici au arătat că aceștia emit la fel de mult NOx ca benzina E10 standard și mult mai mult monoxid de carbon. De asemenea, combustibilii electrici produc o cantitate dublă de amoniac. Acesta se poate combina cu alți compuși pentru a forma particule pentru care nu există un nivel sigur de poluare. În timp ce emisiile de particule au fost reduse considerabil, se emit peste două miliarde de particule pentru fiecare kilometru parcurs.

Aceste acreditări ecologice ale combustibililor electrici au fost puse sub semnul întrebării de către IFP Energies Nouvelles (IFPEN) care a efectuat o serie de teste de laborator pe diferite amestecuri de benzină sintetică, utilizate într-un Mercedes-Benz Clasa A. Testele au simulat condițiile reale de conducere în conformitate cu măsurile WLTC și RDE. IFPEN a trebuit să amestece trei carburanți sintetici, deoarece benzina sintetică nu era disponibilă în comerț.

emisiile autovehiculelor
Sursă: T&E

„Retorica nu poate anula știința arderii hidrocarburilor. Atâta timp cât combustibilul este ars în motoare, vom avea în continuare aer toxic în orașe,” a declarat Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule și e-mobilitate la T&E. „Legiuitorii care lasă lacune pentru combustibilii electrici în obiectivele fixate pentru emisiile autovehiculelor condamnă populația la zeci de ani de poluare atmosferică evitabilă.”

Costisitoare și greu de găsit

T&E a declarat, de asemenea, că propunerile legislative din UE privind obiectivele de emisii de CO2 cu lacune privind combustibilul electric vor conduce la creșterea costurilor pentru conducătorii auto. Grupul ecologist a calculat că utilizarea unui autovehicul pe bază de combustibil sintetic timp de cinci ani ar putea costa un șofer cu 10.000 de euro mai mult decât utilizarea unui autovehicul electric cu baterii. De asemenea, costurile ridicate vor face ca, în aceeași perioadă, utilizarea autovehiculelor la mâna a doua să fie mai scumpă cu aproximativ 10.000 de euro.

În plus, grupul subliniază că, în prezent, nu este posibilă cumpărarea vreunui tip de benzină sintetică pe piață. Chiar și producția de combustibili electrici ar putea fi un pas înapoi în ceea ce privește eficiența. De fapt, alimentarea a doar 10% din autovehiculele noi cu combustibili electrici în locul electrificării acestora ar conduce o creștere cu 23% a producției de energie electrică din surse regenerabile în Europa. Cu toate acestea, T&E nu a respins în totalitate combustibilii sintetici. Organizația a subliniat că acești combustibili sintetici ar putea fi folosiți în aviație, deoarece avioanele se bazează încă pe combustibili fosili.

„Carburanții sintetici au pierdut cursa pentru ecologizarea autovehiculelor, dar, în realitate, nu au reprezentat niciodată o soluție viabilă. Autovehiculele electrice cu baterii oferă conducătorilor auto cea mai curată, mai eficientă și mai accesibilă modalitate de decarbonizare, în timp ce combustibilii sintetici sunt cei mai adecvați pentru avioanele care nu pot fi electrificate. Este în joc credibilitatea politicii europene privind autovehiculele nepoluante și orice deviere către combustibilii electrici reprezintă o nouă șansă de prelungire a utilizării vechilor motoare poluante”, a adăugat Poliscanova.

Mentalitatea Mazda

Mazda se concentrează deja pe producerea de motoare eficiente și dorește ca toate autovehiculele sale să utilizeze baterii până în 2030. Dar, în februarie, a devenit primul constructor de automobile care s-a alăturat eFuel Alliance. Constructorul auto a subliniat importanța reducerii emisiilor pe cât posibil, fără a ignora eventualele rute potențiale către o mobilitate mai ecologică.

Contactată de Autovista24 cu privire la rezultatele studiului T&E, Mazda și-a reconfirmat angajamentul față de combustibilii electrici. „Nu vom comenta acest raport, cu excepția faptului că vom continua să credem în combustibilii electrici autentici ca modalitate de a reduce emisiile de CO2 și de a facilita tranziția către o mobilitate curată”, a explicat un purtător de cuvânt al Mazda.

„Combustibilii electrici produși din surse de energie regenerabilă, oferă beneficii semnificative în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 și operarea neutră sub aspectul emisiilor de CO2 pe durata ciclului de viață atât pentru autovehiculele existente, cât și pentru vehiculele electrice noi. În plus, în timp ce electrificarea este o soluție eficientă de reducere a emisiilor în zonele urbane și pentru vehiculele mai mici, combustibilii regenerabili oferă beneficii pentru multe moduri de transport, în special pentru mobilitatea pe distanțe mai lungi și pentru autovehiculele de dimensiuni mari”, a adăugat constructorul auto. „Combustibilii regenerabili sunt complet compatibili și pot fi amestecați cu combustibilii existenți. De asemenea, cele două tipuri de combustibil folosesc aceeași infrastructură și, prin urmare, pot utiliza rețeaua densă de stații de alimentare existente.

Cu toate că se preconizează că vânzarea de modele noi cu motorizare cu ardere internă se va încheia în Europa până în 2035, asta nu înseamnă că autovehiculele pe benzină și diesel vor dispărea în totalitate de pe șosele. Purtătorul de cuvânt al Mazda a subliniat că acești carburanți regenerabili pot contribui la îmbunătățirea performanțelor autovehiculelor clasice, contribuind la accelerarea decarbonizării transporturilor.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

S-ar putea să vă intereseze și

Autovehiculele cu hidrogen în Europa – crește sprijinul?

27 Sep 2022

În timp ce electromobilitatea ia amploare, unii constructori europeni lucrează, de asemenea, să lanseze pe șosele autovehicule cu hidrogen, scrie Rebeka Shaid, jurnalist Autovista24. Având...

Condițiile de pe piața autovehiculelor rulate prezintă oportunități de recomercializare transfrontalieră

22 Sep 2022

Cererea stabilă pentru autovehicule rulate a creat oportunități mai mari pentru recomercializarea transfrontalieră. Dar există dificultăți care trebuie depășite, explică Neil King, jurnalist senior de...

Dilema încărcării autovehiculelor electrice în Europa

05 Sep 2022

Marile piețe auto din Europa se străduiesc să își îmbunătățească infrastructura pentru autovehicule electrice, astfel încât să sporească vânzările de autovehicule cu zero emisii. Dar...

Da, înscrieți-mă de pe Autovista24

* Obligatoriu


Înscrieți-vă pentru a primi următorul e-mail:

Autovista24: articole, date și informații esențiale din sectorul auto – actualizări zilnice de pe noul site Autovista24, trimis zilnic de Autovista Ltd, în limba engleză.


Utilizăm pixeli în e-mailurile noastre pentru a monitoriza când deschideți, transmiteți mai departe sau faceți clic pe URL-urile din e-mailurile noastre. Acest lucru ne ajută să monitorizăm și să măsurăm performanța și eficiența e-mailurilor noastre. Combinăm aceste informații cu informațiile pe care ni le furnizați mai sus și cu informațiile de navigare, astfel încât să putem să ne adaptăm și să ne îmbunătățim activitățile de marketing și să vă personalizăm experiența de utilizator pe site-ul nostru. Atunci când vă înscrieți, sunteți de acord cu utilizarea datelor dvs. în scopul trimiterii e-mailurilor selectate și cu utilizarea pixelilor de urmărire. Vă puteți retrage în orice moment consimțământul de a primi e-mailurile noastre și cu privire la urmărirea conexă, accesând acest link către Centrul de preferințe pentru e-mailuri și actualizându-vă preferințele. Pentru informații suplimentare cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal, vă rugăm să consultați Politica de confidențialitate a Grupului Autovista și Politica de confidențialitate a Eurotax.